loading

Hyster idzie do przodu z wózkami widłowymi 24V

Main Image

Firma Hyster® Europe ogłosiła wprowadzenie kompaktowego wózka 24V z tylnym kołem napędowym, który zapewnia wiodące w swojej klasie korzyści, miedzy innymi wysoką oszczędność energii i niski koszt eksploatacji.

Nowe wózki serii A1.3XNT i A1.5XNT firmy Hyster to jedne z najbardziej kompaktowych urządzeń w klasie o udźwigu 1 250 kg i1 500 kg. Przy całkowitej szerokości wynoszącej zaledwie 996 mm, umożliwiają składowanie blokowe ładunków w ograniczonych przestrzeniach magazynowych. 

Nowe, wiodące w swojej klasie trzykołowe wózki widłowe 24Vcharakteryzują się niewielkim promieniem skrętu, co umożliwia modelowi o udźwigu 1 250 kg manewrowanie w korytarzach o szerokości zaledwie 3 053 mm.  Dzięki temu operator może poruszać się szybko i pewnie, a wózek świetnie sprawdza się w zastosowaniach produkcyjnych lub logistycznych.

Daniel Heap, kierownik ds. strategii produktu, mówi: „Naszym celem jest to, aby ostatnia godzina pracy operatora była równie wydajna, co pierwsza. Oznacza to, że podczas opracowywania wózków Hyster koncentrujemy się na wygodzie operatora.  Jednym z czynników wpływających na komfort operatora jest hałas. Muszę przyznać, że w ciągu 13 lat, które przepracowałem w branży, nie spotkałem się z tak cichym wózkiem. Hałas na poziomie zaledwie 59dB(A) plasuje ten wózek w czołówce w tej klasie. Zmniejsza to stres operatora, a ponieważ ten rodzaj wózka używany jest w środowisku miejskim, zastosowanie serii Hyster A1.3-1.5XNT będzie miało także korzystny wpływ na otoczenie”.

Fotel o niskim poziomie drgań (0,3-0,5 m/s2) zapewnia niezrównany komfort.  Niski stopień i wysokość fotela umożliwia łatwe wchodzenie i schodzenie, poza tym przewidziano dużo miejsca na stopy i ramiona.

Maksymalna prędkość 12 km/h (z ładunkiem) osiągana jest przez pojedynczy, tylny silnik prądu przemiennego, a regulowane ustawienia wydajności umożliwiają uzyskanie odpowiedniego stosunku zużycia energii i osiągów. Ustawienie HiP zapewnia maksymalną wydajność, w tym ustawieniu wózek jest jedynym urządzeniem zdolnym pokonać kurs VDI 2198 60 w wyznaczonym czasie.

Ustawienie eLo umożliwia optymalizację zużycia energii i pozwala jeszcze bardziej obniżyć koszty, zapewniając wyjątkowo niskie zużycie energii według 45 cykli próby VDI2198, rzędu 4,0 kWh/h (1,5 t). Dostępny jest pełen wybór akumulatorów, dzięki czemu możliwe jest osiągnięcie optymalnej wydajności przez całą zmianę.

Maszt typu Vista Plus zapewnia także wiodącą w swojej klasie widoczność, umożliwiając operatorowi szybką pracę podczas podnoszenia i odkładania ładunków, a a tylny uchwyt sterujący z zintegrowanym sygnałem dźwiękowym ułatwia cofanie.  Wózek wyposażony jest w wyświetlacz, dużą ilość miejsca do przechowywania oraz łatwy w obsłudze hamulec postojowy.

Jak we wszystkich urządzeniach Hyster, podczas prac nad nowymi wózkami 1A1.3-1.5XNT postawiono na niezawodność i łatwość serwisowania.  Solidna konstrukcja i sprawdzone części zapewniają niezawodność i wytrzymałość, ale to szereg drobnych funkcji sprawia, że serwisowanie wózka jest zdecydowanie prostsze niż w przypadku konkurencyjnych modeli w tej klasie.  Potwierdził to przegląd łatwości serwisowania SAE J817/1, w ramach którego opracowano system punktów przyznawanych za łatwość konserwacji urządzeń niedopuszczonych do ruchu na drogach.

Wózki widłowe 24 V można serwisować bez konieczności wyjmowania akumulatora, urządzenie wyposażone jest w samonastawne hamulce, czujnik poziomu płynu hamulcowego oraz nakrętki kół zgodne z normą DIN, które nie wymagają tak częstych kontroli jak nakrętki standardowe (co 2000 godzin). Silniki prądu przemiennego sterujące jazdą i podnoszeniem nie wymagają konserwacji, a dzięki dużemu otworowi w przeciwwadze możliwe jest uzyskanie łatwego dostępu do tylnego koła i jednostki napędowej. Inne funkcje, np. VSM (Vehicle System Manager), uszczelnianie typu O-ring, uszczelnione złącza elektryczne wydłużają czas pomiędzy kontrolami serwisowymi do 1000 godzin lub 6 miesięcy.

Dostępne będą różne opcje przeznaczone do różnych zastosowań, np. 11 standardowych masztów, mini-dźwignie TouchPoint, powrót do ustalonego nachylenia masztu, zestawy oświetleniowe LED, wbudowany moduł przesuwu bocznego, boczna wymiana baterii wózka, pedał Monotrol™, przedłużenie gwarancji (36 miesięcy / 6000 godzin), budowa pozwalająca na pracę w temperaturach ujemnych itp.

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.hyster.euwww.zeppelin-polska.com